Oh my Dior!

Od 24. do 26. června proběhne v parfumerii Sephora v pražském obchodním centru Nový Smíchov akce s názvem Dior backstage.

Zní to takhle dobře? Zajímavě? Nebo naopak jako nějaká obyčená promo akce? Když na Elle.cz a MarieClaire.cz píšou "budete se moct naučit...", co to asi znamená? Zatímco redaktorky lesklých magazínů jenom překopírují tiskovou zprávu...

To takhle byla středa, venku horko k zalknutí. Minutu po termínu jsem s jazykem na vestě doklusala do hotelu Metropol na Národní třídě, a s vysušenou pletí bez jakýchkoli kosmetických přípravků, očima zarudlýma od choru a hárem slepeným do jednoho celku, vpadla do salonku, vyklimatizovaného na snesitelnou teplotu.

U vstupních dveří štendr a na něm dvoje šaty, doplněné o lodičky a snapy modelek, v čele místnosti dva prezentační stojany s kosmetikou, v rohu občerstvení a na konferenčním stole sousta práce, květinová dekorace, jmenovky, talíře s palačinkami s vanilkovou zmrzlinou, na flipchartu pár klíčových slov... Zdálo se, že jsem poměrně rychle vzbudila pozornost. Dámy sedící na maskérských židličkách podél stěn se otočily prakticky ihned, a to už přibíhala dokonale nalíčená zodpovědná osoba. Ehm, dobrý den, omlouvám se, vypadám příšerně, to nic, si odložte, napijte se, sedněte si... Jak už to tak bývá, slečna školitelka byla nesmírně příjemná a ochotná, takový ten prototyp perfekcionistky, nesmírně milé hodné holky, brutálně tvrdé když jde o to mít všechno tip-ťop.  V elegantních lodičkách, pouzdrové sukni a halence, kterou bych popsala spíše jako starorůžovou než baby pink, s broží Dior na správném místě a řadou knoflíčků na zádech, vypadala jako kompletní zjevení ve společnosti "modelek" a beuaty specialistek, obyčejných žen.

Šup šup. Po krátkém úvodu jsme se pustily do práce.

Ono totiž taková velká promo akce, jakou Dior backstage bezesporu je, si vyžaduje velmi dobrou organizaci. Pokud si na spodních úrovních potravního žebříčku můžete dovolit chyby a nedokonalosti, pak v případě že zastupujete světoznámou značku, která se prezentuje jako symbol luxusu, stáváte se v tu chvíli její součásti a ani drobný detail se neodpouští. Celý team musí být secvičený a fungovat jako hodinky, procesy, které jsou centrálně nastavené, musí být zárukou kvality. Tak jako je průšvih, když u mekáče zapomenete dát do číze okurku, u Diora to může být třeba... špatná organizace prostoru na pracovním stolku vizážistky.
Když jde o pocit jedinečnosti a maximální profesionality, každý detail se počítá. A tak bylo vybráno sedm (teda, možná i více, tohle je informace kterou jsem vypozorovala, neptala jsem se) nejšikovnějších slečen a dam, (pravděpodobně ze Sephora) které absolvovaly třídenní (pokud jsem zaslechla správně) školení, aby jejich výkon na pódiu během tří klíčových dní, byl stoprocentní. Programem odpoledne druhého dne bylo praktické cvičení.

Na povel elegantní slečny, přistoupily beauty expertky ke svým stolkům, nejprve v časovém limitu nastudovaly předepsaný look, produkty, které pro jeho dosažení mají použít a také slovní omáčku, tedy co u práce klientovi říkat. Po dalším pokynu se pustily do práce, své modelky vybarvovaly přesně podle manuálu, dokola si to mašírovala (pravděpodobně) supervizorka a komentovala chyby. Špatné pořadí, špatně nanesený produkt, špatný postup... a některý dámy začaly být mírně vyděšené a dost nervózní.
A uběhl určený čas, slečna v růžovém zavelela stop a po krátké přestávce si expertky prohodily modelky, a jelo se na další look.

Klíčovým bodem celého programu je slovo backstage. Pro vás, co tady chodíte, to asi není nic neznámého, ale pro dámy které znají spíše frontrow a nebo jen fotky v časopisech, to může znít velmi exoticky a tedy marketingově účinně. Dior se snaží naznačit, že na rozdíl od líčení na slavnostní události nebo na focení, kde je na klientku relativně dost času, u přehlídek nastupují různé vychytávky a fintičky, které jsou hlavně rychlé. Vytvoření každého ze sedmi prezentovaných looků by mělo trvat méně než dvacet minut, proto ty stopky a odpočítávání. A když fintičky, na každou fintičku nějaký ten speciálně vyvinutý produkt. Můžu potvrdit, produkty jsou to fajn, ideální pro makeup-matláka, jako jsem já.
Prvním backstage produktem, který mě zaujal, je něco, čemu se říká Skinflash. Rozjasňovačo-korektor v praktickém pentil balení s integrovaným štětečkem. Doma mám něco podobného, hodně jsem se do toho zamilovala, protože to funguje i na pleti se sklonem k šupinkování, je to lehoučké, dobře se s tím pracuje... a já díky tomu vypadám jako člověk už po dvou minutách před zrcadlem.

Výborné byly i produkty, kterým se obvykle vyhýbám jako čert kříži, a to tvářenka a "lesk na rty". Kdo by to byl řekl, že zdravíčka která jsou v krabičce v zářivě růžové barvě, budou vypadat přirozeně? A přípravek, který hydratuje rty, a zároveň vytáhne na světlo boží jejich přirozenou pigmentaci? Geniální. Sem s tím! (Bohužel, nepamatuju si, jak se jmenoval, jestli to byl Lip Maximizer nebo něco jiného?)
 
Co dodat na závěr? Pokud se v líčení plácáte, pravděpodobně vám návštěva akce Dior backstage v Sephoře pomůže zjistit, co se vám líbí a co ne. Beauty expertky jsou instruovány s klientkou konzultovat výběr barev, a ve většině případů tomu rozumí ;-)

A pokud jste v líčení zběhlí... mám pro vás soutěž o lesk na rty Dior Addict GLOSS v odstínu 643 Diablotine. Je to krásná barva, ale já lesky nerada a s tím souvisí i to, jak ho můžete vyhrát. Napište krátkou a vtipnou obhajobu používání lesků na rty, dlouhou max 200 slov, a pošlete mi ji do pondělí 9:00 na email o.karpecka@gmail.com. Text, který mě nejvíce pobaví a třeba i přesvědčí, vyhrává. :-) 
A samozřejmě, nejlepší texty zveřejním, aby se pobavili i ostatní :-)

PS: Jak vypadá Dior na mě?
PPS: Nejedná se o PR Dioru. Za svou čtyřhodinovou práci modelky jsem byla odměněna řasenkou Diorshow Iconic Owercurl (Je božská a protože žádnou nemám, tak si ji s dovolením nechám) a oním leskem, který nemám důvod použít, a proto ho chci poslat dál. Stejnou odměnu dostaly i ostatní modelky.

Skinflash, bronzer, tvářenka a ten "lesk"
kouřové oční stíny, trio paletka v šedé
Rtěnka Dior Addict Extreme + bezbarvá a barvá konturka
Kouřovky přetřené na černou

Paletka pěti stínů, rtěnka Addict rtěnka a Addict lesky

Olga Sládková (Karpecká), analytička

Potřebujete pomoct s daty či výzkumem? Kontaktujte mě na jsem@olgasladkova.cz nebo volejte +420 728 561 744.