... for HM

Nepamatuju si, kdy to začalo. Můj začátek je oproti jiným poměrně o dost posunutý. První akci ... for HM jsem zaregistrovala až tehdy, když jsem začala studovat v Praze.

Jimmy Choo, co to je? Proč je na to všude reklama? Aha, boty, aha, tašky, kabelky... aha, že to je velká sláva. A potom v obchodě bylo pár obitých krabic s velkou pánskou obuví, a taky taška, i po slevě převyšující můj rozpočet na oblečení na čtvrt roku. Nicméně, reklama zabrala. Od té doby vím, že Jimmy Choo je ta nejvěhlasnější značka bot, že ji prostě musíte milovat i když je pekelně nepohodlná a drahá. Od té doby se snažím přesvědčit moji maminku, že by měla chodit jenom na jehlách. A taky vím, že pro HM občas navrhne kolekci slavná značka a slečny a paní se o těch pár kousků servou, v Praze jako v NY.
 Díky tomu, že před čtyřmi lety mě móda ještě nějak extrémně nebrala, (Bavilo mě tehdy lidové odívání - kroje a tak.) nejsem schopná říct, jaká byla tehdejší reklamní strategie. Ale jak si můžete přečíst výše, zabrala skvěle. 

To o rok později už byla spolupráce HM se Soniou Rykiel jiná káva. Článek o tom jak naivní slečna nakukuje do velkého světa, si můžete přečíst v tehdejším příspěvku. Reklamní strategie byla založena na přímém přenosu z velkolepé show v Paříži, na webu HM běželo odpočítávání. Nemohla jsem se dočkat a pak jsem usnula. Na druhý den jsem po zahraničních webech sháněla fotky do článku, ale na velkém uvedení do prodeje jsem nebyla. Muž mi to zakázal. Svetříky pak už nebyly, ani šály ne, zato podprsenky ještě několik měsíců potom, bohužel, ne v mé velikosti.

Když před více než rokem začalo po webu kolovat tajuplné video o tom, kdo bude dalším "kolaborantem", už byla většina současných českých módních blogů na světě. Globální marketingová filosofie byla, prodávat kolekci přes blogy. Proto běžela předem soutěž o to, které blogy získají video, proto byla kolekce až do poslední chvíle držena pod pokličkou - a potom představena bloggerům. Celý marketing běžel, pokud nepočítáme přebaly Metra, virtuálně. Podobně jako ve světě to běželo i u nás. Tím, že kolekce byla prezentována na webu, nedostala se na stránky tištěných magazínů, bylo nutné ji takto prezentovat i na fotkách. Jenomže bloggeři to nejsou stylisti, aby focení brali jako práci a není možné po nich chtít, aby se vyfotili, udělali zadarmo reklamu a pak všechno hezky vyčištěné vrátili.
Ani na uvedení Lanvin for HM jsem nebyla. Muž mi to zakázal. 

O letních prázdninách vylo zveřejněno jméno další značky. Versace. No fíha. I v showroomu napjatě očekávali, jaké to bude. Teď, pár týdnu do uvedení do prodeje je jasné, že letošní strategie je klasická, zaměřená na magazíny. Díky tomu, že do zahraničních editorialů jsou kousky z kolekce používány už více než měsíc, jsme je mohli vidět oblečené i na Anně Dello Russo nebo některých modelkách. Postupně byla uvedena kampaň, lookbook, ceník, přesně tak, jak se to dělat má. Tiskové materiály ke stažení na webu. Versace pro HM se nevnucuje, jde běžnou marketingovou cestou.
Nezbývá než se nechat překvapit případným zvratem.

Na uvedení zřejmě nebudu. Muž už do toho nemá co mluvit, ale já sama si nejsem jistá, jestli mi to za to stojí. Fascinují mě masivní šperky, divoké vzory a barvy. Kolekce je výborná hlavně proto, že trochu budí dojem, že si Donatella z módního světa dělá trochu legraci. "Tak děcka, ukažte se, kdo z vás má na palmy, západ slunce a leoparda koule!" Tahle nadsázka se mi líbí. To, co se mi líbí z kolekce, je tzv. hedvábný top z dámské a svetr z kašmíru a vlny z pánské části. Ale kde nic není, tam ani čert nebere. Momentálně nákupy oblečení neplánuju ani v sekáčích.
 
Nezbývá mi než zvědavě čekat, koho v novém oblečení uvidím a jak se mu podaří vyřešit styling. A na to se těším opravdu hodně.


A co se nejvíce líbí vám? Je to na vás moc nebo tak akorát barevné?

Olga Sládková (Karpecká), analytička

Potřebujete pomoct s daty či výzkumem? Kontaktujte mě na jsem@olgasladkova.cz nebo volejte +420 728 561 744.
Jste neziskovka? → Heroclan.cz