Trochu nefér test


Tak, co vám vyšlo?

Obyčejný člověk:
Obyčejný člověk oblečení neřeší. Obléká si to, co se mu líbí a co mu je. Oblečení si kupuje až když se mu to staré rozpadne nebo je mu malé. Móda se k němu dostává skrz seriály, filmy a sortiment obchodů. Obyčejný člověk nikdy neuvažoval nad tím, co je to styl a pokud o něm už někdy slyšel, ztotožňuje si ho s barevnou typologií. Obyčejný člověk má dost starostí se svou prací a rodinou, případně školou a koníčky. Aplikuje klasický poznatek o tom, že je důležitější co má kdo v hlavě, než co má kdo na hlavě a podle něj se chová k lidem kolem sebe.


Čtenář magazínů:
O módu se zajímá, pravidelně ji sleduje v časopisech a magazínech a rád si, podle rad těchto magazínů, něco hezkého koupí a dobře se obleče. Ví, že kalhoty do zvonu jsou pasé už pět let, že skinny se hodí ke všemu. Stylisty nepotřebuje, má vkus a dobrý vlastní úsudek a zkušenosti. Obvykle dbá na značky a kvalitu oblečení a se svým okolím komunikuje podle toho.
Z domu nevychází neupravený, důsledně používá deodoranty a dodržuje hyginu, což jeho okolí hlavně v létě ocení.


Módní redaktor
O tom co je aktuálně in ví všechno. Sleduje přehlídky, píše články, vytváří módu pro obyčejné lidi a své čtenáře. Ví co je zrovna v prodeji v kterém obchodě, ale moc neutrácí. Každou sezónu si koupí několik kvalitních kousků, u kterých předpokládá, že mu vydrží ještě tu další. Nebývá nijak extrémně nápadný, chápe, že ne každý může být in, protože často komunikuje s "alternativci", "obyčejnými lidmi" a "fashion insidery"

Fashionista
Sleduje co zrovna letí (respektive co bude letět až za půl roku) a podle toho se zařizuje. Déle než dva roky v jeho šatníku vydrží jenom opravdu nadčasové a drahé věci. "Obyčený člověk" ho má za podivína, ale všichni ostatní stihnou říct jenom něco jako ách. Nakupuje kde se dá, nenechá si diktovat trendy "módními redaktory", naopak, oni často opisují od něj. Často má vlastní blog a bývá zván na přehlídky a do showroomů.

Alternativec
Alternativec neřeší co je in, neřeší ani kolik to stojí a že by si to měl koupit. Glady nebo konversky si kupuje až když se ty staré rozpadnou a ani kdyby nebylo možné v obchodech sehnat nic v jeho barvách, nezmění svůj náhled na věc. Občas mívá problém s hygienou, nikdy však s image, která je tak pevná, že mu často vydrží (minimálně v některých směrech) až do důchodu. Je mu jedno co nosí ostatní, praktikuje heslo nechám vás žít, tak mě taky nechte.

Vystylovaný alternativec
Tenhle typ je hrdý na svou image kterou si hýčká a pečlivě vytváří. Jeho vzhled mu často vydrží celý život, ať už se jedná o člověka který nedá dopustit na své dlouhé vlasy, nagelovaný účes nebo výrazné líčení. Opovrhuje "alternativci" kterí o sebe často nedbají, vždycky krásně voní a jako celek je dotažený do posledního detailu. Nemůžete se na něj nedívat.

Fashion insider
Pečlivě sleduje módní trendy ale vybírá si z nich jenom něco. Za oblečení neutrácí moc peněz, protože jeho šatník je tak nadčasový, že nevyžaduje časté a vysoké investice. Ví, že móda je fajn, ale nehodlá skákat podle toho jak na "módním olympu" kdo píská a za to si ho lidi váží. Je to osobnost. Nikdo se mu neodváží kritizovat jeho oblíbené fialové sako, protože pokud toto sako nosí on, přestává být starým fialovým sakem, ale stává se "ikonickým kouskem šatníku".
Lidmi, kteří patří do "módní větve" (obyčejní lidé, čtenáři magazínů, reportéři, fashionisti), bývá občas považován za hastroše.

Módní ikona
Září na módním nebi. Předurčuje trendy, věnuje se svému vzhledu a jeho styl je zbožňován nebo zavrhován, ale neměnný. Co se na něm objeví, vzbudí zájem a je kopírováno, nezávisle na tom, je-li to módní, nebo ne. Bravurně kombinuje, ale nikdy se neodchýlí od svých pravidel.
"Obyčení lidé" nechápou, co na něm je. Každá redaktorka s ním chce mít ve svém magazínu rozhovor.


... Souhlasíte? Nesouhlasíte? Našli jste se? Naštvalo vás to?
:-)

A víte, že většina managerek patří mezi "obyčejné lidi", akorát chodí oblečeny v kostýmcích, protože to po nich v práci chtějí? Kam by jste zařadili programátora, který chodí celý rok v kraťasech a vytahaném tričku? Je to alternativec?

Olga Sládková (Karpecká), analytička

Potřebujete pomoct s daty či výzkumem? Kontaktujte mě na jsem@olgasladkova.cz nebo volejte +420 728 561 744.