case study

Barber Shop & Tattoo Good Times

Barber Shop & Tattoo Good Times jsem textovala ve spolupráci s Ondřejen Bromem z Dipozitiv. Ondřej je marketo-grafik vizionář, takže když mě oslovil s tím, že pro své klienty potřebuje něco speciálního, měl už v hlavě svou představu o tom, kam by značka měla směřovat. 

 Převzato z www.gtbarber-tattoo.cz

Převzato z www.gtbarber-tattoo.cz

Barber Shop & Tattoo Good Times je nově otevřený podnik

Good Times jsme stavěli doslova na zelené louce, v prostředí kde je všechno možné a hranice jsou tam, kde si je sami nastavíme. Ještě předtím, než jsem kývla na spolupráci jsem se proto poptala i na charakteristiku klienta, jeho osobnost a motivace a poprosila o osobní schůzku. 

Ještě před schůzkou a před samotnou zakázkou jsem se pustila do průzkumu trhu. 
Jaká je lokální konkurence, jak se prezentuje a co nabízí? Jak se holičství prezentují v zahraničí? V MHD i na ulici jsem pozorovala muže, jejich styl, pohyb i vyjadřování, otravovala známé a kamarády.

Stránky konkurenčních holičství byly v kontrastu s tím, co jsem slyšela od svých respondentů. Přeplácané, s důrazem na tradici, posch atmosféru a gentlemanství. Ale nejen gentlemani potřebují dobře ostříhat a oholit. 

Jaký je holič, ke kterému byste chodili pravidelně?
"Hele, tak víš jak, ať to je rychlé, žádné zbytečnosti. Fakt nechci, aby mě stříhala nějaká ukecaná panička, nebo boreček co se tváří jako mistr světa. Nejsem holka abych potřeboval tanečky kolem a tunu stylingu. Beztak to ráno jenom prohrábnu."

Vzpomněla jsem si na holičství, v rodném městě. Čekárna jako u doktora, noviny, rychlost, řemeslo, bez zbytečných dekorací a výmyslů. 

Účelně, minimalisticky, zábavně. V hlavě se mi pomalu formovala vize o jazyku a emocích, které chci sdělit. Co na to asi řekne klient?

Schůzka s klientem je pro mě, u malých projektů úzce navázaných na svého vizionáře, klíčová. Tón textu musí ladit s osobností značky, proto se potřebuju soustředit nejen na fakta (která je možné poslat mailem). Emoce a sny je těžké formulovat a vyslovit, ale z tónu řeči je můžu odhadnout a pak vystihnout v textu. Je fajn když nedochází k disharmoniím mezi značkou, její představitelem a prezentací. 

Jak se na schůzce ukázalo, trefila jsem se. Klient se k věci stavěl jako pragmatický chlap. “Hlavně nechceme být tradiční. To jsou všichni, to je blbost. Chodit k holiči je normální.” A cílová skupina? "Chceme všechny." Během hodiny jsme si ujasnili přístup, předali emoce a druhý den ráno, po nočním restartu, jsem nahodila plán a tón komunikace, včetně kalkulace a ukázkového textu.

Co potřebuje normální chlap, který se chce nechat ostříhat? Ostříhat chce hned, takže bez čekání, okamžitá objednávka. Nechce žádná nepříjemná překvapení. Takže nabídka, ceník a otevírací hodiny. A nechce mít v křesle divný pocit. Takže info o tom, že holiči jsou úplně normální. V rámci možností.

Dan je kreativec a inspiraci chytá hlavně na ulici a internetech. “ Baví mě pouliční holiči v Asii a nová vlna streetových barbershopů v Anglii. Osobně jsem už dost alergickej na různý umělý atmosféry v holičstvích, kde si hrajou na nějaké nóbl gentlemanství.” Dan holduje přirozeným detailům a vývoji, ale vyhoví i specifickým požadavkům. “Jednou za mnou přišel Ukrajinec, který chtěl na hlavu vyholit znak Adidasu a vlasy obarvit jako ukrajinskou vlajku. Dopadlo to šíleně dobře.

Krátké věty. Claimy ze života. Vypíchnout to, na čem záleží. Nikoho nezajímá, jestli má holič holku nebo kluka ale každý si rád poslechne, jaké byla nejbizarnější práce jeho kariéry. Přímost, sebeironie, lehkost a tvar komunikace stejný, jako mají puberťáci pošťuchující se na rohu. Jen to “vole” jsem vynechala. 

Každá sranda něco stojí.
— Nadpis nabídky služeb a ceníku
Při tetování jde o to, dostat barvivo pod vrchní vrstvu kůže tak, aby co nejdéle zůstalo na svém místě. Vzhledem k tomu, že ještě nikdo nepřišel na to, jak to udělat vnitřně pomocí tablet, jde na to tatér z vnějšku. A co si budeme povídat, to trochu lechtá. Asi jako čištění rozbitého kolene.
— Informace o tetování

Navrhla jsem, co zveřejnit, a co je naopak zbytečné, připravila plán komunikace na první měsíc a po schválení všechno zpracovala do konkrétní podoby. 

Upřesňující ping-pong, při kterém klient komentuje a já zapracovávám připomínky byl velmi krátký, a minimalistický web byl na světě. 

Jako bonus, kromě webu, vyšly nakonec i tištěné “noviny” určené pro dekoraci krámu i pro pobavení čekajících. 

 

Olga Karpecká, copywriter

Chcete stavět web, vydat offline content nebo mít online blogísek? Ráda budu od zamyšlení nad vaším projektem narážet do skleněných dveří. Protože tak už to chodí. Kontaktujte mě na olga@karpecka.cz nebo volejte +420 728 561 744.